Práce

Najít si tu práci není vůbec snadné. Většinou se to tu dělává tak, že chodíváte po restauracích, fast foodech, supermarketech, hospodách, barech, kdekoliv Vás napadne...a rozdáváte své resumé. Na většině míst se setkáte s přístupem "ozveme se Vám, jakmile budeme někoho potřebovat" a Vaše resumé vyhodí v nejbližší době do koše. Jakmile Vám potenciální zaměstnavatel neřekne, že zrovna někoho budou v nejbližší době potřebovat, tak to není potenciální zaměstnavatel. Jakmile dáte resumé a svitne Vám naděje, že by to tam mohlo klapnout, tak to tak většinou je...až na to, že takových míst tu je opravdu málo. Je to hodně o štěstí a Vaší vytrvalosti.

Já tímto způsobem rozdala asi 30 resumé. Z toho nadějných bylo spočitatelných na prstech jedné ruky. Hned v první restauraci, kde jsem dala resumé, my řekli, že budou někoho potřebovat. Netrvalo dlouho a volali mi, ať přijdu na trial (zkoušku). Je to jedna z prací, kterou momentálně mám už čtvrtým týdnem. Není to nic moc, ale lepší něco nežli nic. Pomáhám v kuchyni hotelové restaurace. Platí celkem slušně, takže si vydělám na nájem, jídlo a ještě něco bokem (ne moc, ale něco přecejen).
Ozval se mi i manažer ze supermarketu IGA, který mám přes ulici. Tam jsem si zkazila interview, čehož jsem si vědoma :-(. Dále se mi ozvali ze společnosti, která Vám dohodí pár domácností, které uklízíte každý týden. Pro výkon této práce potřebovali reference mých bývalých zaměstnavatelů. Dala jsem jim na ně email kontakt a mé bývalé zaměstnavatele požádala o rychlou reakci, že na tom závisí doba mého nástupu do nové práce...že to potřebuji co nejdříve. Bohužel tato práce ztroskotala na tom, že mí bývalí zaměstnavatelé nebyli schopni jim odepsat. Otázky v angličtině, na které chtěli odpovědi, nebyly složité. Prostě smůla :-( Nestačili jim reference v mém resumé...

Jinak jsem si našla přes internet ještě dvě příležitostné prácičky. Je to uklízení domácností. Jedna domácnost je kousíček od mého domu. Je to rodinka o dvou malých dětech (holčičce a klukovi, těhotné mamince a taťkovi). Jsou to hrozně milí a sympatičtí lidé. Paní domu mi plně důvěřuje, o čemž jsem se mohla přesvědčit včera, kdy mě nechala samotnou v domě. Mají na dvou místech poměrně hodně dolarových mincí přímo na očích, peníze za úklid mi včera dala předem, nabídla mi možnost vykoupat se v jejich bazénu a ještě mi půjčila nějaké dětské cartoons. Navíc se v té rodině moc dobře cítím...uklízím pro ně moc ráda, protože z celého domu srší naprostá pohoda a že je ta rodina opravdu šťastná. V této rodině uklízím většinou 3 hodiny každý týden.
Druhá domácnost, co uklízím, je kus od mého domu...je to přes řeku asi 6 zastávek od centra. Za cestu tam i zpět utratím 7 AUD, což mi samozřejmě sníží mou odměnu za práci. Ale já to beru tak, že aspoň něco si vydělám. Uklízím tu 2 hodiny po 14 dnech. Přesně nemám tušení, co je toto za rodinu, ale asi není úplná. Byla jsem tam zatím dvakrát. Je to dům mladého tatínka a malé holčičky. Na lednici jsou i fotky nějaké ženské, ale nemám tušení, jak to s tou rodinou je. Asi je ten chlapík s holčičkou sám...nevím. Každopádně prý ten dům stavěl celý sám...takže šikovný chlapík s poměrně dobrým vkusem.

Odepisovala jsem i na práci ohledně promotion akcí, oni mě pozvali na interview, kde ale zmínili, že požadují plynulou angličtinu...tak to neklaplo. Pak jsem se domlouvala asi měsíc dopředu s jednou ženštinou na focení plavek a prádla, ale ta se mi nakonec taky neozvala, takže nic...je to boj :-(

Jsou tu různé práce a i ty na nejnižší úrovni jsou velmi dobře placené. Minimální mzda se pohybuje kolem 15ti AUD za hodinu. Číšník tu může mít až 25 AUD; kuchaři 35-40 AUD; úklízečky 20-25 AUD; malíři pokojů 30 AUD. Manažeři a ekonomové vydělávají kolem 40-50 AUD...Je tu velká poptávka po zdravotních sestrách a doktorech, po vedoucích pracovnících v hospitality... Člověk si tu zkrátka dobře vydělá jak na živobytí, tak i na něco na spoření. Platy jsou tu asi dvakrát vyšší než u nás, zatímco náklady na život vyšší jen o něco maličko.

Žádné komentáře: