Můj první výlet - Byron Bay

Byron Bay je jedna z nejkrásnějších a hlavně nejklidnějších plaží blízkou Brisbane. Je od Brisbane vzdálena asi 200 km. Brisbane je město Queenslandu, zatímco Byron Bay New South Walesu. Navíc NSW má o hodinu dopředu posunutý čas.

Na výlet ze dne 13. 11. na 14. 11. mě pozval můj kamarád Matt. Měl 4 dny volno, tak chtěl jet někam za relaxem. Jelikož mě končili prázdniny, tak mi navrhl jet s ním. Vyrazili jsme ve čtvrtek po 9. hodině a na místě jsme byli asi za 2 hodiny. Vzhledem k jinému času ve státech, jsme do Byron Bay jeli prakticky 3 hodiny a do Brisbane pouze 1 hodinu. Cestou tam jsme projížděli město Tweed Heads, které leží na hranici NSW a QLD. Velkou zajímavostí je, že v jednom městě mají tím pádem dva časy (jedna část města má poledne a druhá hodinu po poledni). Jdete-li tam například k doktorovi objednaní na určitý čas, měli byste se ujistit, který čas tam vlastně je...abyste nepřišli o hodinu pozdě nebo dříve. Na hranici kousek od pláže je naznačené, kde končí QLD a kde začíná NSW.
Cestou do Byron Bay trochu pršelo a většinou bylo zamračeno. Čím více jsme se ale blížili cíli, tím bylo počasí lepší...naštěstí.

Po příjezdu jsme se šli projít do městečka koupit si naprosto úžasný sandwich. Já si vybrala s kopou zeleniny a uzeným lososem a černý čajík s mlékem. Svou svačinu jsme si užívali pěkně na pláži při hřejivém sluníčku a vůni oceánu. Po té jsme se šli projít po pláži, kde jsem viděla poprvé jak vypadá písek po návštěvě malého kraba. Dělá si díru do písku a jak odhrabuje písek, tvoří se všude kolem maličké kuličky. Měla jsem to štěstí, že jsem zahlédla i toho krabíka. Není větší jak 1 cm a má pískovou barvu, trošku se zdá až transparentní. Matt říkal, že tam bývají i fialový - o něco větší krabi. Na ty jsme udělali průzkum po večeři, ale žádného jsme nezahlédli....pouze díry od něj...a kuličky stačila voda srovnat se zemí.

Po procházce po pláži jsme se šli vykoupat. Já si naivně sepnula vlasy do culíku před tím, než jsem vlezla do vln. Vlny jsem zažila v Bulharsku snad před 5-6 lety poprvé a naposledy. Osobně si myslím, že nebyly tak silné jako tady v oceánu. Nevím, jak dlouho jsme se brodili ve vlnách, ale přišlo mi to jako celkem dlouhá doba. Zápas s vlnami byl fakt těžký boj! Divím se, že jsem nevypila oceán. Matt se celkem bavil. On ví, co má od které vlny očekávat...já ne. Podle toho to taky vypadalo...věčně podražené nohy nebo pod vodou.

Po těžkém zápase s vlnami jsem si mohla dopřád sprchu bez časového omezení a pak jsme podnikli výlet na nejvýchodnější bod Austrálie. Na břehu je krásný maják. Snažila jsem se jej fotit ve tmě, ale bez stativu to není moc dobré. Když jsem se vraceli k majáku, začínalo celkem hustě pršet...ale moc jsme naštěstí nezmokli. Po náročném dni jsme si dopřáli večeři.

Na večeři jsme zašli do nedaleké restaurace se seafood, kde jsme hned u vchodu uviděli Dalajlámu. Nekecám!!! Měl tam se svými papaláši nějaký meeting. Kdyby člověk nevěděl, že je to někdo slavný, ani by jej nezaregistroval. Večeře byla úžasná a víno, které Matt koupil, snad ještě lepší...australské sladké a přitom jemně kyselé dohromady. Fakt dokonalé! K večeři jsem si dala krevetky s bramborovou kaší. Po večeři jsme se šli projít do města koupit si něco na zub a po pláži hledat fialové krabi.
Nevěřila jsem, že po doušku alkoholu člověk nemá problémy mluvit anglicky...je to tak. Nemám problémy mluvit s Mattem normálně, ptát se ho i na technické věci v angličtině, ale po doušku alkoholu ze mě věty opravdu lítaly.
Večer jsem Mattovi četla knížku pro děti :-) a pak on po mě opakoval jednu kapitolu.

Druhý den jsme vstávali v 8 h queenslandského času. Dali jsme si opět snídani na pláži...opět úžasné sandwiche. Já tentokrát měla s kuřecím masem, zeleninou a brusinkami. Mňamka největší. Ve městě jsem si koupila opalovací krém 30 UV a pár pohlednic. Sbalili jsme si věci z hotelu a vyrazili směr domů. Stavili jsme se kousek od Byron Bay, kde nebylo skoro člověka. Později jsme zjistili jakto...byla tam totiž nudistická pláž. Přešli jsme ji a vybrali si pro zápas s vlnami místo, kde bychom nemuseli být nazí. Vlny byly snad ještě silnější než předešlý den. Cestou zpátky mě Matt upozornil na modrou věc na pláži. Nevím, jak se tomu nadává v češtině, ale v angličtině je to Blue Bottle. Viděla jsem to v encyklopedii na obrázku, ale nikdy ne ve skutečnosti. Je to měchýřek plný vzduchu zbarvený do modra. Na spodní časti to má chapadla, která mají v sobě jed. Matt říkal, že ta chapadla bývají hodně dlouhá. Kdyby se do nich člověk zamotal, nejspíš by si nepomohl. Chapadla nejdou z těla snadno odloupnout, protože mají na sobě háčky, které se zapíchnou do kůže. Viděli jsme tyto potvory cestou z pláže dvě.

Mno a pak jsme frčeli směr Brisbane. Stavili jsme se ještě v jednom městečku, odkud jsme báječně viděli na Gold Coast...mno a pak domů do Brisbane. Byl to nádherný výlet, na kterém vše bylo perfektní - počasí, jídlo, ubytování, pláž...a s Mattem byla zábava po celou dobu. Super.

Žádné komentáře: