...jen tak si tiše žiju

Tímto víkendem mi končí prázdniny, které jsem měla 4 týdny. Co jsem během nich dělala?...tož ve zkratce, protože si konkrétní dny nepamatuju.

Než mi začne týden, vím dopředu, kdy budu pracovat v kuchyni restaurace Caxton. Většinou jsou to 3 šichty (v jednom týdnu jsem měla 4). Každé úterý chodívám uklízet na 3 hodiny k Sophii, které se mimochodem tento týden narodila holčička. Ob čtvrtek jezdívám uklízet na 2 hodiny domek mladého tatíka. Mj. u tohoto klienta jsem tento týden uklízela naposledy, protože je to škrťák. Chce uklízení věcí, které zaberou víc času, ale víc peněz mi za to nedá...a není schopen mi dát extra peníze na transport ticket jako ostatní. Ve volném čase se snažím najít další práci, což se mi snad v nejbližší době povede. Dnes jsem byla u svého nového klienta, který si našel můj inzerát na internetu. Po mém uklízení, které zabralo 3 hodiny, se nedal ten byt nazvat uklizeným...viděla bych tam úklid celého bytu tak na 5-6 hodin podle toho, jaký tam byl bordel.

Svůj volný čas vyplňuji především scukama se svými kamarády. Jelikož mí spolužáci nemají prázdniny jako já, a tak trčí ve škole, vídám se se svými australskými kamarády, kteří mají směny nebo si řídí práci, jak sami chtějí. Většinou si povídáme o Austrálii a ČR, rozebíráme slovíčka (obzvlášť Matta baví listovat v mém slovníku a zkoušet vyslovovat česká slova, zda poznám, co to je), čteme knížky pro děti (ať už já jim nebo oni mně), koukáme na cartoons s titulkama v angličtině (s Peteem), ukazují mi zajímavá místa v Brisbane nebo v okolí, sem tam ochutnám co se tu vaří nebo jinde (např. kolumbijská, thajská... kuchyně).

Angličtině jako takové se nemám čas moc věnovat. Myslím tím sednout si s učebkou gramatiky, vyhledávat si slovíčka apod. Ta gramatika by mi celkem bodla, protože kolikrát během konverzace bych se chtěla ujistit, jak se správně tvoří nějaký typ věty a nemám v tu chvíli u sebe nic, z čeho bych to vyčetla. Jinak na učení slovíček je určitě tisíckrát lepší konverzace. Se spolubydlícím si moc nepokecám, tak musím za anglicky mluvící společností ven z baráku.

Mimo to dělávám normální věci - nákup potřebného, vaření, praní oblečení, uklízení... Uklízení společných místností, které sdílím s Japončíkem, jsem zatím ze své strany stopla, protože čekám, až se mladý pán uráčí taky uklidit. V týdnu jsem udělala taktický krok, tak uvidím, zda bude mít zdárný dopad. Navrhla jsem Japončíkovi, že můžu klidně uklízet každý týden sama, když on není schopen...ale že ho to bude stát 10 AUD týdně. Že by měl platit za úklid se mu samozřejmě moc nezdálo, tak mi řekl, že bude uklízet ob týden sám. Popravdě jsem zvědavá... Mohl by se odstěhovat chlapec...moc mě nebaví s ním sdílet tak příjemné bydlení. Občas si dám plaváníčko v bazenu...ale to moc často ne, protože je s tím práce (odkrývání a zakrývání).

Žádné komentáře: