Léto v Brisbane

Máme únor...jeden z nejteplejších letních měsíců v Brisbane.

Člověk se vzbudí a už cítí, že se probudil do letního dne. Nejlepší je si dát po ránu sprchu. Jenomže většinou se tato aktivita mine účinkem, protože jakmile vyjdete ven, už vás polévá pot.
Jakmile mě Matty naloží v 8:30 do auta s tím, že mě vyhodí u školy, pokaždé kontroluji teploměr. Teploty v tu dobu se pohybují většinou do 25ti do 28mi stupňů. Ono to prakticky není moc, jenže ovzduší u oceánu není stejné jako ve vnitrozemí (ČR). Je tu větší vlhkost vzduchu, což budí dojem dusna. Takže zmiňované teploty člověk na kůži vnímá jako by bylo přes 30 stupňů. Avšak 30ti stupňů se dosáhne až odpoledne.
Mnohdy bývá přes 30...obzvlášť tropické vedro je při 35ti až 39 stupňů. Naštěstí těchto dnů není zase moc. Tím pádem i těch bouřek večer nebývá moc. Mattova mamka mi řekla, že dříve bývalo větší vedro a bouřky bývaly denně od cca 3 hodin odpoledne až k večeru.

Když už tu je bouřka z celodenního vedra, bouřka je opravdu silná a déšť hustý. Bohužel se tu neděje to, co v ČR...že déšť většinou pročistí vzduch. Vzduch během deště i po dešti zůstává většinou stejný - vlhký a dusný.
Ne, že by tu nefoukal vítr...fouká a někdy tak, že by mi odnesl sukni, jenže jen co přestane na chvilku foukat, cítíte, že se koupete ve vlastní šťávě.

Každopádně se tu i najde nějaký ten den, kdy je opravdu krásné teplo se sušším vzduchem. To mi pak připomíná léto v ČR. Určitě je tu léto příjemné mnoha lidem, avšak někdy dokáže být počasí nečasem jako v poslední době tomu bylo v Adelaide, kde meteroologové zaznamenaly po pár desítkách let teploty od 45ti do 50ti stupňů. A to jsou opravdové extrémy, protože průměrná teplota Adelaide je nižší než v Brisbane. V Brisbane jsem zaznamenala jednou 38,5 stupňů a jednou 40. V Adelaide měli během dne přes 45 stupňů a večer usínaly při 38mi stupních. To si asi nedokáže moc dobře představit nikdo, kdo si to nezkusí.

Léto tu je příjemné, což hodně lidí láká...ale když člověk trčí půl dne v překlimatizované budově půl dne, pak se projde a už už je spocený a pak se koupe ve vlastní šťávě v práci...mno, není to zrovna moc příjemné. Na poléhavou dovolenou je to to pravé, avšak už ne ideální pro aktivní dovolenou (alespoň ne v únoru a březnu).

Žádné komentáře: