Můj názor na cestovní agenturu AustraliaOnline

Svůj názor na cestovní agenturu (www.australiaonline.cz), přes kterou jsem se dostala do Austrálie, tu zveřejňuji pro lidi, co se chystají využít jejich služby. Snažila jsem se dát agentuře zpětnou vazbu prostřednictvím jejich webových stránek a sekci "názory studentů". Bohužel můj příspěvek se jim uložil do databáze, kterou jistě prochází před tím, než názory zveřejní...a že na agenturu nemám stoprocentně pozitivní názor jako jiní, pak nepředpokládám, že jej vůbec uveřejní. Vzhledem ke skutečnosti, že můj blog čtou i "kolemjdoucí", co se chystají do Austrálie a hledají na internetu názory zcestovalých, je můj příspěvek určen právě jim. 

Zdravím všechny, co se chystají za studiem či jiným záměrem do Austrálie. Je tomu něco málo přes rok, co jsem se vydala sama do Austrálie za studiem angličtiny. Ač nebydlím v Praze, neměla jsem sebemenší problém v komunikaci s agenturou AustraliaOnline. Do Prahy - hlavní pobočky - jsem jela dvakrát s tím, že zrpvu jsem se chtěla informovat a podruhé si zařídit zdravotní prohlídku a odevzdat potřebné dokumenty. 
Rezervace letenek, vyřízení víz a naplánování mého studijního plánu se zdáli díky agentuře hračkou. AustraliaOnline mi dokonce doporučila ubytování u Češky, která mi po příjezdu do Brisbane byla pomocnou rukou. Po svém příjezdu jsem měla chuť poslat agentuře velké díky za to, jak hladce jsem se do Austrálie dostala a jak dobře mi pomohli. Díkybohu jsem to neudělala, poněvadž od prvního dne svého nástupu do školy jsem měla problémy se svým studijním plánem. 

První den noví studenti psali rozřazovací test, aby byli rozškatulkováni do patřičných úrovní...a ke svému překvapení jsem druhý den psala test znovu. Ten druhý však navazoval na 4 týdny předešlé docházky do kurzu. Já bohužel neměla ani ponětí o tom, jak to na škole fungovalo - čtyři týdny probírání pár lekcí a 5. týden v úterý se psával test na možnost postoupení do vyšší úrovně. Nevhodným designem studijního plánu, který mi byl agenturou "ušitý na míru", jsem ztratila jeden týden, který mi pak chyběl k ukončení lekce a postoupení o úroveň výše na konci mého Intensive General English kurzu. A tak jsem měla problém s ucházením se o možnost studia FCE kurzu, který jsem si předplatila už v ČR. 

V době, kdy jsem měla problémy s výše zmíněným designem studijního plánu, jsem zaregistrovala pár dalších českých studentek vycestovaných do AU také přes AustraliaOnline, mající ty samé problémy. Jelikož jsem nebyla ani trochu potěšena tím, že mi agentura neposkytla všechny potřebné informace dopředu (nejspíš si je sama nezjistila), kontaktovala jsem vedoucího agentury P. Koláře emailem. Ten se mi však ani neobtěžoval odpovědět. Dále jsem byla informována školou v AU o chybě agentury, že jsem si předplatila 12 týdnů FCE kurzu místo 10ti. Po dlouhé domluvě s finančním oddělením Viva College jsem vyměnila 2 navíc zaplacené týdny FCE kurzu za jeden chybějící týden kurzu intenzivní angličtiny. Škola totiž peníze v případě takového typu chyby peníze nevracela. 

Po dokončení studia angličtiny, ve které mi vše "velmi kvalitně" AustraliaOnline zařídila, jsem si řekla "hold stalo se...nedá se s tím již nic dělat". Bohužel to nebylo vše...zpětně jsem ještě zjistila, že zdravotní pojištění placené australské soukromé zdravotní pojišťovně Medibank přes školu bylo špatně rozvržené. Od agentury AustraliaOnline jsem dostala fakturu, ve které bylo pojištění účtované jen na 6 měsíců, nikoli 8 od počátku platnosti mých studentských víz až do konce. Z nějakého mně neznámého důvodu jsem neměla dva první měsíce svého pobytu v AU pojištěním kryta. 

Je tomu rok zpátky a já tak mohu být jedině ráda, že se mi během těch dvou měsíců nic nestalo, protože bych se za využití australské zdravotní pomoci nedoplatila...ale zadlužila. Místo toho budu teď v ČR doplácet VZP dva měsíce pojištění, které mi díky chybě AustraliaOnline a školy nezačalo kdy mělo (tj. počátkem docházky do školy). Mohu se jen bít do hlavy, že jsem si to všechno nezkontrolovala i jakožto nezkušená cestovatelka do zahraničí "za pomocí" cestovní agentury. Stejně tak je pozdě litovat toho, že jsem sestře přes tu stejnou agenturu doporučila koupit zpáteční letenku za mnou do Austrálie a tím jim ještě dohodit další kšeft. 

A tak si můžu zase říct "co už...stalo se". Když se však člověk jednou spálí, nespálí se podruhé. Závěrem bych řekla to, že ať už AustraliaOnline s Vámi před odjezdem do Austrálie jedná sebevíc přátelsky a bezkonkurenčně rychle zařizuje Vámi požadované služby, jejich kvalita nemusí odpovídat vašim dojmům z agentury. A tak přeji hodně štěstí všem odvážným...aby se jim neštěstí vyhnulo."

Žádné komentáře: