Osobní zkušenost u zubaře

Za normálních okolností bych nepsala o nedávné zkušenosti, kdyby to nebyla zkušenost neobyklá. Dnes jsem byla poprvé u zubaře, protoze mi v patek pred tydnem upadl kousek stolicky. Nastesti to nebylo kousek od nervu, takze me to nebolelo a vydrzela jsem si pockat na zubare tyden, kdy mel volny termin. Clovek by neveril, co muze zazit u neoblibeneho doktora, jakym je zubar. Sedla jsem si u nej na zidli a dostala na oci neco jako slunecni bryle proti ostremu svetlu, ktere zubar potrebuje pri praci. Nahle se zacala zidle polohovat a z pozice vsede jsem se dostala do pozice lezici. Zubar mi nahledne do pusy a za chvilku koukam na monitor s fotkou sveho ulomeneho zubu. Pak jsem dostala automaticky injekci, coz me velmi mile prekvapilo. "Jaky luxus", rekla jsem si sama sobe v duchu. V Cechach jsem dostala injekci tolikrat, ze bych to na ruce mohla spocitat. Dikybohu se tak nestalo a zubar me ujistil, ze tady umrtvuji dasne pokazde. Pak uz jsem slysela vrtani, vysavani, vrtani, vysavani. Ani jsem si pusu nemusela proplachovat, protoze asistenka zubare stala vedle me a prubezne vysavala odpad z brouseni. Ac jsem necitila sebemensi bolest, byla jsem napnuta jako struna, protoze jsem automaticky s tim vsemoznym zvukem podvedomne ocekavala bolest. Ani nevim, jak dlouho jsem tam sedela. Ke konci mi zubar na monitoru ukazal fotku jak puvodniho stavu zubu, tak stav zubu po vybrouseni a jak vypada muj zub po aplikaci plomby. A konecna podoba zubu?...krasne bily. Zubar mi rekl, ze v Australii delaji pouze bile plomby. Doktor behem sve prace rika, co dela, fotodokumentuje a na konci Ti da nejakou radu. To vse patri ke klasicke sluzbe zubare...a Tvuj ukol je za to pekne zaplatit.
Zubar me k sobe pozval jeste trikrat, coz mi pripomina, ze jeste jednou bych se tam mela ukazat. Do toho se vsak moc nehrnu, protoze uz jsem vycerpala svuj rocni limit u zdravotni pojistovny, tak bych musela platit celou castku ze sve kapsy...a to ne, ze by se mi zrovna chtelo :-(.

Žádné komentáře: